Omul – ținta cercetării dumnezeiești
Atât în scrierile Sfântului Siluan, cât și în cele ale Părintelui Sofronie teologia principiului ipostatic este înfățișată în mod catafatic, deși conținutul ei este necuprins și negrăit. La amândoi predomină același element pozitiv, căci amândoi vorbesc despre un Dumnezeu cunoscut și iubit, ale Cărui lumină și prezență se sălășluiesc în inima omului în chip simțit. Dumnezeu îl umple pe om cu harul Duhului Sfânt într-un mod personal și unic. Fiecare om este o persoană, un purtător al principiului ipostatic, pentru că este zidit după chipul și asemănarea Ipostasului Fiului și Cuvântului lui Dumnezeu. Omul și-a primit principiul ipostatic prin porunca plăsmuitoare a lui Dumnezeu. Fiind zidit după chipul și asemănarea Făcătorului său, el vine în lume purtând în sine un principiu care, precum în Ființa dumnezeiască, la fel și în ființa omenească, nu este nicidecum un principiu limitativ, ci...
Adaugă comentariu nou