Eşti aici

Sensul căsătoriei la Platon şi la Sfinţii Părinţi. De la soma la împărtăşirea prin trup

29 LEI
 

Nici măcar genealogia fără cusur a familiei, cu obârşii clare, izvorâte din natural şi firesc, nu a scutit instituţia căsătoriei de influenţele ideatice, social-politice şi religioase care s-au succedat de la o epocă la alta. Schimbările de perspectivă derivă chiar din principiile care fundamentează căsătoria, de la pragmatismul vechilor greci, care-i confereau doar funcţii economice şi paideutice, până la întruchiparea unităţii depline în iubire a cuplului care, în prezenţa obligatorie a divinităţii, este învestit de Sfinţii Părinţi cu trăsături şi dimensiuni bazilicale. Oricum, schimbările de optică, discursurile şi demersurile intelectuale care vizau renovarea, transimbolizarea sau chiar abolirea familiei, ignorate sau îmbrăţişate de corpul social, ne îndeamnă să pledăm în lucrarea noastră că instituţia căsătoriei a devenit, sub povara istoriei, o construcţie în ordinea culturii....

mai mult  +

Nici măcar genealogia fără cusur a familiei, cu obârşii clare, izvorâte din natural şi firesc, nu a scutit instituţia căsătoriei de influenţele ideatice, social-politice şi religioase care s-au succedat de la o epocă la alta. Schimbările de perspectivă derivă chiar din principiile care fundamentează căsătoria, de la pragmatismul vechilor greci, care-i confereau doar funcţii economice şi paideutice, până la întruchiparea unităţii depline în iubire a cuplului care, în prezenţa obligatorie a divinităţii, este învestit de Sfinţii Părinţi cu trăsături şi dimensiuni bazilicale. Oricum, schimbările de optică, discursurile şi demersurile intelectuale care vizau renovarea, transimbolizarea sau chiar abolirea familiei, ignorate sau îmbrăţişate de corpul social, ne îndeamnă să pledăm în lucrarea noastră că instituţia căsătoriei a devenit, sub povara istoriei, o construcţie în ordinea culturii.

Modelele căsătoriei, într-un timp sau altul, îşi datorează fizionomiaraporturilor de forţe din interiorul cuplului (evident, niciodată favorabile femeii!), relaţiilor familiei cu exteriorul, dar, mai ales, diverselor sensuri care au fost asociate trupului şi modului destul de variat de a înţelege iubirea.

Problemele pe care le-am abordat şi analizat nu sunt inedite, deşi ansamblul lor ar putea aspira la o oarecare noutate. Parcursul sinuos a început cu stabilirea identităţii fiinţei umane, aşa cum apare ea în concepţia lui Platon şi a teologilor greci din secolul al IV-lea, justificându-se astfel structura evolutivă a cuprinsului, de la aspectele antropologice la formele căsătoriei.

Analiza noastră încearcă o perspectivă filosofico-teologică, pornindde la dialogurile lui Platon şi ajungând la scrierile Sfinţilor Grigorie de Nyssa, Vasile cel Mare, Grigorie de Nazianz şi Ioan Gură de Aur. Aceştia din urmă au considerat filosofia antică un fel de „pedagog spre Hristos”, teologia întâlnindu-se cu metafizica greacă a lumii antice încă din primele secole de istorie creştină, pentru că patristica răsăriteană a apărut şi s-a dezvoltat în acelaşi areal cu diversele sisteme ale filosofiei antice.

mai puțin  -
No votes yet
   ( 0 review-uri)
Colectie: 
Episteme
Data apariției: 
2012
Număr pagini: 
364
ISBN: 
978-606-8278-60-5
Tip copertă: 
broșată
Format carte: 
16,5 x 23 cm
Culoare interior: 
monocrom

Clienții au cumpărat și

Ai întrebări legate de produs?

Ne poți suna la
0724 550 463
Lasă-ne un număr de telefon
Te sunăm noi!
Vrei să ne trimiți un
email?