Eşti aici

Lumina lui Hristos luminează tuturor

6 LEI
 

Omul nu derivă precum un obiect, ci este chemat să existe prin Cuvântul. Prima înfăţișare a omului este în lume, să spunem, o faptă  dialogală, un răspuns al omului la apelul Cuvântului. Vorbind Sinelui său, precum către un „tu”, Cuvântul cedează existenţa reală acestui „tu”. De vreme ce a construit cel mai înalt organism biologic, Cuvântul, vorbind Sinelui Său, imprimă în acelaşi timp pecetea ipostasului Său asupra acestuia şi, drept răspuns, omul devine persoană.

Cuvântul a suflat viaţa Sa în persoana omului viitor ca relaţie duhovnicească cu El şi omul a dat înăuntrul persoanei sale răspunsul său. Cuvântul invită pe om la o existenţă indisolubilă cu El şi în lume, fiindcă se găseşte şi se va găsi înăuntrul acestei relaţii tot mai mult şi în mod absolut prin Întruparea Sa şi prin îndumnezeirea lumii în viaţa veşnică. Prin crearea omului sau, mai precis, prin crearea lumii în relaţie cu...

mai mult  +

Omul nu derivă precum un obiect, ci este chemat să existe prin Cuvântul. Prima înfăţișare a omului este în lume, să spunem, o faptă  dialogală, un răspuns al omului la apelul Cuvântului. Vorbind Sinelui său, precum către un „tu”, Cuvântul cedează existenţa reală acestui „tu”. De vreme ce a construit cel mai înalt organism biologic, Cuvântul, vorbind Sinelui Său, imprimă în acelaşi timp pecetea ipostasului Său asupra acestuia şi, drept răspuns, omul devine persoană.

Cuvântul a suflat viaţa Sa în persoana omului viitor ca relaţie duhovnicească cu El şi omul a dat înăuntrul persoanei sale răspunsul său. Cuvântul invită pe om la o existenţă indisolubilă cu El şi în lume, fiindcă se găseşte şi se va găsi înăuntrul acestei relaţii tot mai mult şi în mod absolut prin Întruparea Sa şi prin îndumnezeirea lumii în viaţa veşnică. Prin crearea omului sau, mai precis, prin crearea lumii în relaţie cu crearea omului, Cuvântul a pus premisele Întrupării Sale şi a îndumnezeirii omului şi a lumii.

Omul, fiind ipostas raţional şi conştient sau sprijin (icoană) al ipostasului dumnezeiesc, este înzestrat cu suflet înţelegător. Lucrurile nu au suflet, fiindcă nu au un subiect şi o raţiune conştientă de sine, ci numai una obiectivă şi inconştientă. Lucrurile aparţin sufletului. Sufletul omului  se extinde peste lucruri. Raţiunile oamenilor nu au sprijin sau ipostas de la ele însele. Raţiunile lucrurilor constituie cuprinsul persoanei umane, așa cum modelele sau fundamentele lor constituie cuprinsul Persoanei Dumnezeu-Cuvântului. Numai un subiect care are conştiinţa că deţine raţiunile obiectelor lucrurilor are suflet şi este creator stabil, la fel ca Raţiunea dumnezeiască personală.

Pr. Dumitru STĂNILOAE

mai puțin  -
3
   ( 0 review-uri)
Data apariției: 
2015
Număr pagini: 
42
ISBN: 
978-606-666-351-9
Format carte: 
13 x 20 cm
Culoare interior: 
monocrom

Clienții au cumpărat și

Ai întrebări legate de produs?

Ne poți suna la
0724 550 463
Lasă-ne un număr de telefon
Te sunăm noi!
Vrei să ne trimiți un
email?