You are here

De ce nu trebuie să lipsească salatele de la masă?
 

Legumele sunt înlocuitoare excelente ale proteinelor animale, fiind mult mai uşor asimilabile. În stare crudă, alimentele vegetale aduc un aport substanţial de proteine, vitamine, enzime, fibre alimentare, oligominerale, fitohormoni, factori de protecţie a sănătăţii şi apă structurată, având acţiuni terapeutice favorabile sănătăţii, cu efecte în prevenirea şi combaterea multor maladii.

Legumele sunt înlocuitoare excelente ale proteinelor animale, fiind mult mai uşor asimilabile. În stare crudă, alimentele vegetale aduc un aport substanţial de proteine, vitamine, enzime, fibre alimentare, oligominerale, fitohormoni, factori de protecţie a sănătăţii şi apă structurată, având acţiuni terapeutice favorabile sănătăţii, cu efecte în prevenirea şi combaterea multor maladii.

Prin efectele benefice asupra organismului, legumele intră în domeniul dietoterapiei, cu influenţe bine cunoscute în apărarea sănătăţii, mai ales la persoanele anemice, demineralizate şi la bolnavii de cancer, de boli cardiovasculare, digestive, renale, pulmonare şi diferite afecţiuni infecţioase.

Cercetările recente au demonstrat efectele excepţionale ale salatelor curcubeu, preparate din combinarea unor legume colorate, proaspete şi date pe răzătoare (sfeclă roşie, morcov, varză roşie, broccoli, ceapă roşie, tomate, ardei gras roşu, gogoşari, capia, ridichi de lună, pătrunjel–frunze, spanac, salată verde, eventual un măr roşu), care, prin bogăţia în carotenoizi, clorofilă şi flavonoide (antocianidine), au puternice proprietăţi antioxidante şi implicit anticanceroase, antianemice, energizante, vitaminizante. Recomandate pentru a fi consumate zilnic, aceste salate, neprelucrate termic, păstrează sănătatea şi tinereţea organismului, prin distrugerea radicalilor liberi şi protejarea organismul contra bolilor degenerative grave (cardiovasculare, maligne, metabolice, cataractă etc.). Adaosul de nuci sau arahide măcinate în salate completează lipsa de vitamine liposolubile (A, D, E).

Rezultatele foarte bune ale consumului acestor salate arată că persoanele, care doresc să-şi completeze necesarul de antioxidanţi, să nu apeleze la pastile ci la coşul de legume şi de fructe.

Hrana cu legume în lunile de primăvară, din care să nu lipsească urzicile şi spanacul (bogate în clorofilă, vitamine, fier), va avea efecte deosebite asupra persoanelor anemice şi cu debilitate accentuată, se vor elimina toxinele acumulate în cursul iernii, scade colesterolul total şi LDL, creşte forţa fizică, mintea devine mai clară, ochii strălucesc de sănătate, privirea este senină, pielea devine catifelată, organismul capătă o bună sănătate trupească şi sufletească.

Read other articles about: legume, mancare sanatoasa, Alimentatie sanatoasa